Viktoria -

Årets sista dag

Sedan mitt sista inlägg har jag:
  • Flyttat från Norge. Otroligt nog att jag lyckades få plats med allt jag har samlat på mig under mina 2 år i landet i min lilla Mazda 323 ("Hundkojan", som min f.d. sambo Camilla kallade den). Det tog mig 2 timmar, 4 brutna naglar och en jäkla massa tålamod för att lyckas med uppdraget (de sista sakerna trycktes in med våld) men skam den som ger sig.
  • Nästan packat klart inför resan. Min 48L ryggsäck är bara fylld till hälften, vilket måste betyda att jag har glömt en hel del.. Eller så kan det vara ett tecken på att jag faktiskt har lärt mig något på mina misstag - ta aldrig med mig mer än vad jag pallar att bära. När jag reste runt i Nordamerika hade jag en 65L ryggsäck som vägde nästan 20 kg plus en jäkla massa påsar. Jag vet inte hur många gånger jag lovade mig själv att nästa gång resa med mindre packning..
  • Fixat försäkring och lagt ut min bil på blocket.

 

Det mesta är fixat och jag känner att jag kan slappna av lite! Skööönt.

 

Förresten, kollade mitt horoskop för 2012 alldeles nyss och det stod: "Jupiter befinner sig i det nionde huset för högre utbildning, resor och internationella kontakter fram till juni 2012. Du kommer under hela perioden att utvidga dina horisonter, via resor, studier eller samarbete med personer som bor i andra länder: professionellt eller privat. Det är möjligt att du ständigt är på resande fot och du har möjlighet att se nya platser och träffa nya människor."

Klockrent!

 


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0