Viktoria -

Del 2

Kane blev lite sen men bättre sent än aldrig. Art och Missy var för snåla för att betala bussbiljetten och väntade på ett billigare alternativ. Ett fail från deras sida var att de hade åkt till Pattaya eftersom de trodde att det var på vägen men det blev ungefär 3h omväg. Dagen innan de kom hyrde jag och Kane en moped och drog iväg för att upptäcka ön. Det är en fin ö som har fina stränder men Koh Samet är faktiskt ingenting för mig. Det är alldeles för många ryssar och svenskar. Majoriteten är barn och äldre folk. Inget ställe för backpackers. Det är helt ok om man vill slappna av men vill man ha party så har man hamnat fel. På fredag drar Art, Kane å Missy till Bangkok medan jag har tänkt att åka till Koh Chang och vara där tills mitt visum går ut. Har hört många bra saker om denna ö.

Ja, sedan måste jag nästan förklara vilka individer jag hänger med för tillfället. Missy träffade jag för första gången 2 dagar sedan, hon kom med grabbarna. Sedan har vi Art och Kane. Första gången jag träffade dem var i Pai, norra Thailand. Stina umgicks med dem och vi bestämde att jag skulle ta bussen från Chaing Mai för att umgås med dem. Tanken var att skulle åka moped från Pai och i 3 dagar åka runt för att sedan återvända till Chaing Mai. Dessa killar, en amerikanare/ryss och en australienare, är säkert bland de roligaste personerna jag träffat. Ibland kan det gå lite överstyr dock. De köpte sig två kostumer, en babyblå och en babyrosa, och slog vad om att de inte får ta av sig dessa på 3 månader. Så, de ska duscha, sova, knulla i dessa kostumer. Den som först tar av sig sin kostum måste tatuera den andra personens ansikte på sin röv. När jag först träffade de hade det gått ca 8 dagar. De kom på mopederna i sina kostumer, barfota, med deadlocks. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Men sedan kände jag lukten, som man förresten vänjer sig vid ganska fort. När vi senare drog från Pai försökte jag rengöra Kanes kostum men tvättmedel och en svamp (medan den var på såklart). Det är kul att gå runt på gatan med dessa två, folk vänder sig om och tror antagligen att de är efterblivna. Nu när jag träffade dem på Koh Samet har det gått 22 dagar sedan de tog på sig sina kostumer.

Idag drog vi tillsammans för att upptäcka ön ännu mer. Känner mig lite uttråkad av denna ö och längtar nu tills Koh Chang. Hade det inte varit för dessa 3, så hade jag redan dragit. På ett sätt är det skönt att bara ta det lugnt och inte göra så mycket. Det började bli lite för mycket för mig i Laos så jag måste verkligen återhämta mig. Saken var att från och med jag klev på sloawboat i Laos så har jag festat varje dag. Har jag nämnt att jag har druckit whiskey som innehöll en kobra och en skorpion? Smakade skit i alla fall..

Jag har gått och lagt mig 5 på morgonen alldeles för många dagar i sträck. Mötte 2 tyskar, 3 kanadensare och 1 engelskman som jag hängde med från och med vi första dagen på båten ändå fram tills vi skilldes åt i Vang Vieng. Det är förresten att ställe dit man kommer för att supa. Tubing var jättekul!! Men visst kan det bli farligt om någon dricker sig för full. Det är flera barer längst floden och man bara glider runt i en gummiring och blir indragen till olika barer. Men det är sällan någon som kommer längre än till den 4e baren. Senare på kvällen gick vi ut och hade en jättebra kväll, hela den dagen är nog den roligaste dagen jag haft på länge. Men efter 4 dagar i Vang Vieng började det bli för mycket. Jag började känna mig helt förstörd.


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0