Viktoria -

Koh Samui-Koh Phangan-Koh Tao

Det har varit väldigt kul att hänga med grabbarna på Koh Samui, men allt har sitt slut. Vilket är kanske lika bra, dessa dagar har varit helt galna. De har includerat: för lite strandhäng, för lite sol, sjukt mycket fest, en del tjaffs, ett borttappad pass, ladyboys, stripsstångar, sällskapsspel med horor, ett rån, en mopedolycka, massage, för lite sömn och så mycket mer.

Först bodde vi kring Chaweng beach och bytte boende två gånger på 4 dagar. Tyvärr var solen frånvarande och det regnade ibland, vilket gjorde att jag solade bara 2 timmar under alla dessa dagar. Inte mycket solbränna här inte. Förresten så blev jag inte särskilt förtjust i Chaweng beach (som är den största och populäraste stranden på hela Koh Samui). Det är knappt 5 meter mellan havet och husen så när jag låg på stranden kunde jag höra varenda människa som gick förbi mig, då de var tvungna att gå bara typ 1 meter ifrån stället jag låg på. Man kan inte riktigt slappna av med andra ord. Det må vara brist på strand men barer finns det gått om! Här kan man ha riktigt kul :P Strippklubbar, Massagesalonger, Nattklubbar och grymt många barer. Det fanns tydligen en svensk bar också men den lyckades vi inte hitta. Vi hängde istället på "våran" bar. Folk som jobbade där var jätte snälla och trots att vi inte förstod varann så bra - hade vi skitkul! Man kommer långt med teckenspråk.

Sista natten tillbringades på Lamai Beach. Vad ska jag säga.. Kaos. Det blev lite too much och enda sättet att lösa problemet var att dra så fort jag kunde. Det hade jag inte planerat så visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Första tanken var att dra tillbaka till Chaweng Beach och spendera en natt där för att tanka ut en plan men när jag väl var framme så kändes det bara jobbigt. Helt plötsligt kände jag bara hur trött jag var på Koh Samui. Det blev första båten därifrån - till Koh Phangan.

I väntan på båten mötte jag två tyskar, Izzy och Jens. Vi kom jättebra överrens och bestämde att hitta boende tillsammans på Koh Phangan. Blev rekommenderade J.B. Hut , på västkusten. Och så blev det! Vi hyrde ett bungalow tillsammans, för bara 600 baht! Alltså 200 per skalle (ca 45 kr). Havsutsikt, hängmatta - riktigt nice! Enda problemet - vädret.. Jag är så trött på regn!



Och så har jag varit och kollat på några dykskolor på ön. Blev osäker på vart jag helst ville lära mig att dyka, Koh Phangan eller Koh Tao. Jag vet att dykning är bättre på Koh Tao men jag har också hört att eftersom såååå många åker dit för att dyka så ser man fler dykare än fiskar i vattnet... Det blev bara 2 dagar på Koh Phangan. Efter många om och men så bestämde jag mig för att följa med Jens och Izzy till Koh Tao. Spännande :)


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback

Design av xoxonicole
RSS 2.0